Isabella Löwengrip – från blogg till världsbusiness

Sveriges bloggdrottning kan nog inte kammas hem av någon annan än Isabella Löwengrip. Hon startade sin blogg under namnet Blondinbella redan 2005. Fem år senare skulle bloggen hamna på tredje plats bland Sveriges största privata bloggar och då var hon endast 19 år gammal. Tio år efter bloggens start var antalet unika besökare en miljon i veckan. Under åren har Isabella Löwengrip byggt upp sitt eget varumärke och satsat stort inom affärslivet.

Tidig start

Isabella Löwengrip var en av de snabbast växande bloggarna när hon startade 2005. På några år skulle den unga bloggerskan nå en hög läsarskara och fem år efter starten var “Blondinbella” en av Sveriges största privatbloggar. Tio år efter uppstarten och blott 24 år gammal hade Löwengrips blogg en miljon besökare i veckan. 2016 räknades bloggen som Nordens största blogg och vid denna tidpunkt valde bloggerskan att byta bloggnamn. Blondinbella byttes ut till det egna namnet Isabella Löwengrip.

<h2>Mångsysslare

Utöver själva skrivandet på bloggen har Isabella Löwengrip haft många järn i elden under åren. Hon startade sitt första företag 2007, Bellme AB och därefter följde en rad av affärsverksamheter. Löwengrip var bland annat med och grundade Egoboost Magazine där hon också var chefredaktör.

De senaste tre åren har dock Isabella Löwengrip som varumärke tagit ett rejält steg ut i den internationella affärsvärlden. Löwengrip Invest är koncernmoderbolaget som bland annat investerar i diverse e-handelsprojekt och nättjänster.

Det kanske starkaste tillskottet i Isabella Löwengrips affärsverksamheter är Löwengrip Care & Color. Varumärket har existerat sedan 2012, men har den senaste tiden expanderat och tagit sig till bland annat Australien och USA.

Bloggen finns fortfarande, men har ett mer internationell och vuxen prägel nu än tidigare.