Från utvikningsmodell och intima scener i reality shows till en imponerande framgångssaga inom affärslivet. Carolina Gynning är en kändisbloggare som aldrig tycks sluta att locka läsare. Hennes intresse för mode och konst har sedan starten genomsyrat hennes blogg.
Skandal och naken TV
Det var i samband med Big Brother 2004 som hon blev känd för den breda massan. Hon kammade hem segern efter att bland annat haft sex i TV. Det bör ändå nämnas att Gynning redan innan Big Brother hade gjort vågade utvik i tidningar och magasin. Vid tidpunkten för Big Brother vinsten var Gynning alltså mer känd för sin vågade och oblyga personlighet än för sitt konstintresse. Åren där efter skulle glamour modellen ställa upp i diverse TV-program.
Efter hand kom dock bilden av Carolina Gynning att förändras från det vulgära till det mer respekterade. Hon fick nya uppdrag inom TV och hennes kändisskap var nu inte enbart förevigat med naken TV.
Eget varumärke
Gynning har konstant varit duktig på att bygga sitt eget varumärke, det vill säga Carolina Gynning. Hon började blogga 2008 och var tydligt nischad redan inledningsvis då hon framför allt förmedlade trend, stil och mode. Sakta men säkert skulle Gynning även ge plats åt hennes eget skapande. Det vill säga hennes konstnärskap, vilket hon applicerar på olika plan. I Gynnings skapande återfinns allt från tavlor och inredningsdesign till smycken och parfymer. Allt i hennes eget varumärke, vilket gör Carolina Gynning till en mäktig företagskvinna.
Den forna stämpel som storbystad blondin är med andra ord ett minne blott. Numer är Carolina Gynning en respekterad kändis som ses i de fina salongerna. Men det bör ändå nämnas att hon på bloggen håller en vardaglig ton, vilket passar olika typer av läsare. Gynning har två små flickor och hennes mammaroll är en central del av hennes vardag och vad som visas på bloggen.
Bloggen 2019
Den kanske största skillnaden med Carolina Gynnings bloggande idag och tidigare är plattformen. Numer fungerar bloggen som en del av en större digital plattform i Gynnings namn. På en och samma plats samlas de olika saker som är centrala i Carolina Gynnings liv, affärsverksamheter och kändisskap. Sociala medier spelar en viktig roll idag och hon är aktiv på instagram med en följarskara på över 300 000. Gynnings samarbeten kostar med andra ord en slant och till skillnad från förr är annonspengarnas inkomstkälla inte bara bloggen.