Kenza Zouiten – Sveriges största bloggare

Influencern och bloggaren Kenza Zouiten började sin bloggresa redan 2006, då var hon endast 15 år gammal. Till skillnad från många andra influencers så kommer Kenza inte från något rikt hem där hon fått allt serverat till sig. Därför är hennes framgångssaga lite extra anmärkningsvärd, för allt hon har idag har hon byggt upp med sina egna händer.

Sveriges första modeblogg

Bloggen Kenzas.se är en av Sveriges första modebloggar, och det var länge den största bloggen i landet. Med sina små medel lyckades Kenza tack vare sitt stora modeintresse hålla kvar sina läsare trots att hon från början bara kunde drömma om alla de dyra designerplagg hon skrev om.

Hon hade som ung även en mindre modellkarriär, och bilderna därifrån användes flitigt i bloggen och fick många unga tjejer att se upp till henne.

När hon började tjäna pengar på bloggen dök det snabbt upp fler och fler dyra designerplagg och väskor, och idag verkar hennes hem svämma över av dem. Det märks att Kenza ser det som en välförtjänt revansch på sin fattiga barndom att idag kunna köpa allt hon vill ha.

Sno stilen av Kenza

Trots att Kenza följer modet så har hon också en väldigt egen utmärkande stil. Den kännetecknas av naturnära färger, gärna i den beigea skalan. Kamelfärgat har till exempel alltid förekommit mycket i hennes garderob.

Smycken är en annan viktig del i Kenzas stil. Stora smycken i guld och silver är väldigt populärt. Vackra smycken från till exempel Efva Attling hittar du hos https://www.jewelrybox.se/, där finns väldigt många alster som hade suttit perfekt i Kenzas stil. Faktum är att smycken och väskor är det hon har lagt absolut mest pengar på i sin garderob.

Klädmärket Ivyrevel

Under 2012 lanserade Kenza klädmärket Ivyrevel tillsammans med sin man Aleksandar Subosic och två andra män. Tillsammans började de bygga ett modeimperium, som tack vare alla Kenzas fans gick riktigt bra från första början. Under 2017 valde både Zalando och H&M att köpa in sig i företaget, för hissnande 21 respektive 20 miljoner kronor.

Sedan dess har omsättningen inom företaget minskat, trots att de idag har flera stora återförsäljare samt en egen pop up-butik i Mall of Scandinavia. Framtiden ser alltså oviss ut för företaget just nu, men vi håller tummarna för att de har några ess i rockärmen och repar sig.

Förhållandet och familjen

Kenza gifte sig med sin man Aleksandar under sommaren 2017. De hade då varit tillsammans i nästan tio år, och firade sin kärlek genom ett tre dagar långt bröllop på en gård utanför Stockholm.

Drygt två år senare kom deras efterlängtade son Nicola, efter en lång tid av försök att bli gravid enligt Kenzas egen utsago.

Familjen hoppas på fler barn i framtiden men för stunden verkar de väldigt nöjda med det de har.