Blogtrain Rotating Header Image

Social shopping med Facebook

Svårt att välja vad du ska köpa i klädffären? Ingen kompis med som smakråd? Då kan du ta hjälp av Facebook.

Visserligen är det inte så många butiker som implementerat funktionen än, men det välkända jeansmärket Levi’s är bland de första ut. I praktiken handlar det om en Facebook-applikation som Levi’s kopplat ihop med den amerikanska delen av sin webbshop. När systemet kommer till Europa och Sverige är inte känt, men den som är snabb har förstås chansen att hinna bli först just här.

Den nya funktionaliteten ger besökarna möjlighet att gilla produkter, dela med sina Facebookvänner och så vidare. T-shirten på bilden intill gillar jag, så den skulle jag kunna ge tummen upp.

Ungefär samma sak som man gör på Facebook hela tiden. Fast inne i Levi’s webbshop, och med Levi’s produkter. Det är förstås smart, och kommer troligen att hjälpa Levi’s att sälja lite mer. Samtidigt är det helt frivilligt att delta, och den som inte vill vara med kan fortsätta handla som tidigare.

Leave a Reply